torsdag 1 juli 2010

Världen har väntat...


Efter att jag för några dagar sedan släppte den tunga nyheten att jag ska ge mig in i Beijing's restaurangvärld, så har branschen skakats om rejält. Man kan känna rädslan i luften när man besöker mina kollegor/konkurrenter (för att tjuvläsa deras menyer). Beijing's alla kafé och barägare spekulerar vilt i vad som komma skall, och ett av de tunga samtalsämnena är naturligtvis vilket namn min verksamhet ska arbeta under.

Väntan är över! Nu kan jag som första media i världen presentera namnet och logotypen för Beijing's kanske hetaste inneställe:

米米山咖啡吧,MiMiShan CoffeeBar

Namnet "MiMiShan" är (ett av) min dotters "nick-name" när hon är ute på internet och härjar. Efter att jag berättade för henne att han skulle få namnge mitt kafé/bar så satte hon genast igång att rita logotypen, och det är hennes skapelse som sedan blev den slutliga "loggan".

MiMiShan's logotype, som är skapad av min dotter, som även givit min verksamhet sitt namn.

Min grafiskt begåvade dotter Ammie. Se lite mer av hennes verk i hennes blogg här.

3 kommentarer:

  1. Hihi, "grafiskt begåvad", Tack :))

    SvaraRadera
  2. Hemliga bergets kaffebar
    秘密山咖啡吧

    SvaraRadera
  3. Det finns även en mindre rumsren version, nämligen 咪咪 (mīmī).
    Prova att göra en Google-bild-sökning.
    Med denna möjliga tolkning så har jag lämnat banan öppen om jag vill utöka utbudet i baren. ;-)

    SvaraRadera