onsdag 17 juni 2009

Vackert på olika sätt


Om några timmar flyger jag tillbaka till Beijing efter 9 intensiva dagar i Sverige. Har hunnit träffa många vänner, men tyvärr lyckades jag inte planera in mina syskon i schemat. :-(

När jag visar mina bilder från Kina är det många som reagerar på hur fantastiskt vacker allt är där borta. Det är intressant hur hemmablind man lätt blir. När jag igår var på väg över till Öland för ännu en "fotovisning" hos en bekant och passerade Ölandsbron reagerade jag för vilken fantastisk vy det är från högbrodelen. Havet låg mörkblått i spegel, och luften var så klar att jag nästan såg till Borgholm. Detta är en helt annan skönhet än det man hittar i Kina. Ibland måste man komma bort ett tag för att uppskatta det man har hemma.

Ritan park i Beijing

Ölandsbron

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar