onsdag 24 juni 2009

Dags att byta skola


Jag går idag på en språkskola i Beijing som är helt ägd av ett Tyskt företag. På senare tid tycker jag att den tyska kantigheten och byråkratin har lyst genom allt för mycket. Kineser är i sin grund flexibla och vill hitta lösningar, men det går trögt om dom bromsas av ett Tyskt regelverk. Eftersom jag då och då tar paus från min kurs och åker hem till Sverige så behöver jag en skola som kan hantera detta utan krångel.

Som nämnts så ligger dagens skola så centralt det går i mitten av Mittens Rike. Det är både bra och dåligt. Visst är det "macho" att passera Himmelska fridens torg på väg till skolan, men det finns även en del jobbiga saker med att befinna sig mitt i turistcentrumet. Det är även kul med omväxling ibland.

På grund av ovanstående har jag i princip bestämt mig för att byta skola efter sommaren. Troligen blir det till mitt sedan tidigare befintliga andrahandsalternativ: Det helt Kinesiska EasYou. Jag var idag och besökte skolan, och är ganska övertygad om att där råder en annan kundvänlighet och flexibilitet. Skolan är lokaliserad vid östra 2:a ringvägen vilket är ganska bra läge. Jag bodde 2006 några månader vid samma korsning.

To be continued...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar