lördag 18 april 2009

Nedräkning


Fem arbetsdagar kvar, och mindre än tre veckor till avresa (8/maj). Det är inte utan att man är rätt sugen på att komma iväg nu. Det finns inte så mycket mera förberedelser som jag har kvar att göra eftersom det huvudsakliga (transport/boende) är fixat sedan länge. Man behöver heller inte jobba så hårt med att ordna en massa småsaker. Jag vågar påstå att många överdriver detta inför resor. Det man behöver i form av prylar finns att köpa på resmålet, och så kan man ordna en hel del administrativt i efterhand med internet även om man är på distans. Någon kan nog se en liten motsättning med mig, och detta resonemang, då jag överlag är en mycket planerande personlighet.

Jag har några stycken "avslutningsjippon" med kompisar i olika former kvar att göra innan jag åker. Hade även ett förra veckan och ett igår.....sedan när jag kommer på plats i Kina så är det en risk att det blir några "Äntligen-i-Kina-jippon".....

2 kommentarer:

  1. Hej Krister!
    Var hittar man denna affär? Och ungefär vad ligger priserna på? Tycker detta var ett mycket bra tips på present!!!

    Mvh Ylva

    SvaraRadera
  2. Hej Ylva,
    Jag gissar att denna kommentar hör till inlägget:
    http://kristeribeijing.blogspot.com/2009/04/favoritgava.html

    Glasprydnaderna som jag skriver om finns att köpa i på Sidenmarknaden. Stället är placerat i trappan i södra delen av byggnaden. Jag tror det är mellan våning 2 och 3.

    SvaraRadera