onsdag 18 mars 2009

Visum


För mig är visumansökan alltid ett irritationsmoment på flera sätt.

Jag tycker inte om att skicka iväg mitt pass. Jag andas alltid ut när jag får tillbaka det. Som idag, när jag äntligen fick mitt viserade pass, vilket tog längre tid än det brukade. Förseningen gjorde mig lite mer irriterad än vanligt.

Det är även lite jobbigt att ordna med detaljerna till ansökan. Passfoto har man aldrig hemma när det är dags, returkuvert ska skrivas, ibland behövs en inbjudan, och så ska man ha växel hemma. Man ska varje gång leta upp adressen till ambassaden mm. mm .mm

Som om inte detta är nog så annonserades nyligen på ambassadens hemsida att priserna på visum ska tredubblas(!) på fredag 090320, vilket gjorde att jag stressade lite extra. Nu när jag stressat klart och fått mitt visum läser jag igen på hemsidan att prishöjningen skjuts på obestämd framtid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar